Det är vi som är Mälaren. Att jobba i, med och för Mälaren är en livsstil. Rederi Mälarstaden finns för att ge så många som möjligt chansen att ta del av det härliga som Mälaren har att erbjuda. Behovet av både nöjesresor och infrastruktur växer ständigt, vi syftar till att tillgodose denna tillväxt och själva utvecklas i samma takt. Vi drivs av att se alla glada resenärer och lägger stor vikt vid den personliga service som förväntas av oss.
Mälaren är stor och vi ska inom fem år fördubblat antalet resmål som både är större och mer attraktiva. Att resa ut på Mälaren med oss ska vara ett självklart alternativ för som bor i mälarregionen.
Vi sätter stort värde på det som vi beskriver som “själen ombord”. Själen är att som resenär bemötas av ett varmt mottagande. Det ska kännas hemtrevligt och gemytligt samtidigt som att servicen ska vara bra. Personalen pratar med folk, inte bara för att höra vad de tycker utan även för att finnas för dem ombord. Det handlar om att se situationen utifrån kundens syn och ta vara på den interaktionen. Rederi Mälarstaden ska synas och höras så mycket det går.